|
12345678910111213 |
- # Dossier
-
- > [en] It’s a difficult concept to get across, though. Directory structure isn’t just unintuitive to students — it’s *so* intuitive to professors that they have difficulty figuring out how to explain it. “Those of us who have been around a while *know* what a file is, but I was at a bit of a loss to explain it,” lamented one educator […] Others, meanwhile, believe it’s professors who need to adjust their thinking. […] Even professors who have incorporated directory structure into their courses suspect that they may be clinging to an approach that’s soon to be obsolete. […] His advice to fellow educators: Get ready. “This is not gonna go away,” he says. “You’re not gonna go back to the way things were. ==You have to accept it.== The sooner that you accept that things change, the better.”
- >
- > <cite>*[Kids who grew up with search engines could change STEM education forever](https://www.theverge.com/22684730/students-file-folder-directory-structure-education-gen-z)* ([cache](/david/cache/2021/f82b9c31388b1f42ddd9d4d7849d7c86/))</cite>
-
- Un article fascinant qui interroge sur ce qui doit être transmis et ce qui doit évoluer par l’usage quitte à adapter les outils… et les modèles mentaux des générations précédentes. Ces derniers sont probablement les moins flexibles.
-
- Je me suis rendu compte que je classais beaucoup moins mes courriels, je suis passé d’une arborescence assez profonde à une demi-douzaine de dossiers. Je peux me le permettre car la recherche de Mail.app est très pertinente, en contrepartie cela me lie fortement à l’outil et dès que je teste une alternative je suis frustré par ce manque.
-
- Tristement, j’ai construit mes propres barreaux. Chaque génération est-elle condamnée à tenter de les transformer en échelles ?
-
- ![Des nuages dans le ciel.](/static/david/2021/nuages.jpg "Rester léger.")
|