I call this “unlocking the commons,” and it’s the same approach I’ve taken with my Patreon and newsletter. Fans support the person and the work. But it’s not a transaction, a fee for service. It’s a contribution that benefits everyone. Free-riders aren’t just welcome; free-riding is the point. This, I think, is key to understanding the psychology of patronage. […]
This is one of the weird things about patronage. As a consumer, your first thought is to your own benefit. As a patron, it’s to the good of your beneficiary. Likewise, as an artisan supported by patronage, you tend to think more about what’s best for your patrons and audience than you do yourself. […]
The most powerful and interesting media model will remain raising money from members who don’t just permit but insist that the product be given away for free. The value comes not just what they’re buying, but who they’re buying it from and who gets to enjoy it.
C’est une chose que j’aimerais explorer (cache) à un moment de la vie de ces contenus. Je ne sais pas du tout quelle forme est-ce que cela pourrait prendre. S’il y a de l’argent en jeu, j’aimerais que ça ne devienne pas un club de riches/privilégiés. Ni avoir une position ascendante sur le groupe.
C’est peut-être pour cela que je ne le fais pas en premier lieu :D. Mais quand même ça manque d’échanges. Tout cela en ayant du mal à répondre aux courriels intéressants… incohérences tenaces et gestion du temps compliquée en ce moment.
Merci à toutes les personnes qui me font des retours sur ces publications ! 🙇